Skip to main content

E-factureren; in de nabije toekomst een feit voor iedere organisatie. Het kabinet heeft met het bedrijfsleven afgesproken dat per 1 januari jl. alle leveranciers van de Rijksoverheid bij nieuwe inkoopovereenkomsten hun factuur elektronisch moeten indienen. Voor niet-centrale aanbestedende diensten en aanbestedende instanties zou de termijn eind 2018 zijn. Veel organisaties zijn zich hiervan bewust, maar weten niet goed waar te beginnen met de invoering van e-factureren. Om het makkelijk te maken hebben we bij DDi de oplossing eInvoiceConnect ontwikkeld, waarmee de invoering van e-factureren vergemakkelijkt wordt.

UBL facturen verwerken met de DDi Transaction Robot

Er zijn verschillende formaten elektronische facturen. Het meest gebruikte is het UBL-formaat (Universal Business Language). Bestanden in dit formaat kunnen worden ingelezen door de meeste boekhoudpakketten. Een groot deel van de leveranciers verstuurt echter nog geen UBL facturen. Met eInvoiceConnect wordt iedere factuur die een organisatie binnenkomt, ongeacht het bestandsformaat, omgezet naar UBL en samen met de (originele) pdf-factuur aan mij (de Transaction Robot) aangeboden. Ik zorg dat de facturen automatisch geboekt worden in het gebruikte ERP pakket en start vervolgens het juiste fiatteringsproces. Met eInvoiceConnect kunnen leveranciers ook eenvoudig worden uitgenodigd om e-facturen aan te leveren. Voor beide partijen een kleine moeite met een groot effect.

Kunnen jullie hulp gebruiken op het gebied van e-factureren? Neem dan vrijblijvend contact met me op via 088 5672000.

 

Vriendelijke groeten,

DDi Transaction Robot

 

Leave a Reply

T 088 567 2000